ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

پژمان‌فر: باید به‌سمت «عدالت» و «شفافیت» حرکت کنیم

  • کد خبر: ۱۵۳۰۶۷
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
پژمان‌فر: باید به‌سمت «عدالت» و «شفافیت» حرکت کنیم
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خواسته‌های مردم «عدالت» و «شفافیت» است. باید به این سمت حرکت کنیم و این وظیفه ما است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام «نصرالله پژمان فر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در همایش ملی «برای آینده» که عصر روز گذشته، ۱۱ اسفند،  در مجتمع درمانی آموزشی امام رضا (ع) مشهد برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با حجم زیادی از تقابل ها در برابر این جریان مواجه هستیم و از هیچ مسئله ای هم در مقابله با جمهوری اسلامی دریغ نکرده اند.

وی افزود: ما یک جریان فکری و گفتمان هستیم که توانسته است مخاطبان متعددی را به خود جلب کند. ما گفتیم نمی خواهیم وابسته باشیم و این برای خیلی از افرادی که در نظام های مختلف سیاسی بودند، قابل پذیرش نبود.

انقلاب اسلامی، گفتمان است

حجت الاسلام پژمان‌فر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، گفتمان است و اجزای متعددی دارد. این اجزا می بایست تولید شود و بر اساس همن تولیدات، مسائل اجرایی شود.

وی افزود: ما امروز در مسائل اقتصادی موفق نبودیم. چون بر اساس گفتمان خودمان، اقتصاد را مدیریت نکرده ایم. اقتصاد ما بر اساس اقتصاد لیبرالیستی اداره می شود و هر جا می رویم، به در بسته می خوریم.

پژمان‌فر تاکید کرد: اگر در برخی از امور نتوانسته ایم پیش برویم، برای این است که هنوز جریان گفتمانی آن تولید نشده است. ما نتوانسته ایم اقتصاد مبتنی بر گفتمان اسلامی تولید کنیم و به آن عمل کنیم.

هر جا ما به جریان گفتمانی خود تکیه کردیم، موفق بودیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر جا ما به جریان گفتمانی خود تکیه کردیم، موفق بودیم. در جنگ همین گونه بود و باورکردنی نیست. آنچه موجب شد موفق بشویم، اعتماد به نفسی بود که در جوانان ما وجود داشت.

وی افزود: ما در عرصه های مختلف به توانمندی هایی رسیده ایم که آنها را رونمایی نکرده ایم و باید در زمان خود انجام شود.

پژمان‌فر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که طی چند ماه گذشته در کشور افتاد، از این زاویه که اموال عمومی از بین رفت و برخی ضرب و شتم و کشته شدند، تلخ بود. اما مسائلی هم وجود داشت. افرادی بودند که می خواستند بگویند نسبت به روند اداره جامعه حرف داریم. باید صف بین این افراد و جریان اغتشاش گر را جدا کنیم و همه امروز پاسخگو باشیم. امروز انتظار این است که همه مسئولان پاسخگو باشند. باید انحرافی را که جریان قدرت و ثروت در مسیر انقلاب ایجاد کرده اند را باید کنار بزنیم. امروز یکی از خواسته های مردم «عدالت» و «شفافیت» است. باید به این سمت حرکت کنیم و این وظیفه ما است. البته در برابر آن مقاومت هم صورت می گیرد و برخی نمی گذارند این جریان ایجاد شود. این کار را ما به تنهای هم نمی توانیم انجام دهیم و باید مطالبه گری شود. در موضوعاتی مثل خودروسازی، بانک ها و شرکت ها فساد وجود دارد و باید با آن برخورد شود و جلو آن گرفته شود.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید در برابر افرادی که پرونده های آنها مدت زمان زیادی معطل می شود پاسخگو باشد. مجلس و دولت باید نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشند. اگر ما پاسخ ندادیم و پاسخگویی بسته شد، در خیابان ها فریاد می زنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->